Provida

Provida oznacza "dla życia".

Nazwa ta wyraża filozofię całej kosmetyki naturalnej, którą stanowi perfekcyjna kombinacja natury,inspiracji oraz innowacji naukowych. Kosmetyki firmy PROVIDA łączą w sobie: najnowszą wiedzę z zakresu dermatologii, osiągnięcia ziołolecznictwa, nauki Ayurvedy, zasady antropozofii, reguły fito- i aromaterapii. Większość oferowanych przez firmę PROVIDA kosmetyków to również preparaty dla wegan. Historia firmy sięga 1530 roku. Jeszcze dziś bazę wielu sformułowań stanowią odręczne zapiski pochodzące z receptariusza z 1896 roku. Już wtedy pochodzący z Sumatry bio-surowiec jakim jest szelak, stanowił składnik jednej z pilnie strzeżonych receptur. Dzisiaj szelak stanowi podstawowy surowiec jedynego na świecie bio-lakieru do paznokci. Rok 1984 przyniósł przełom w historii firmy PROVIDA: hitem rynkowym okazał się wypróbowany najpierw na bardzo wrażliwej skórze córeczki właściciela krem dla dzieci: naturalny i pozbawiony konserwantów.

Nagrodzony najwyższym wyróżnieniem ÖKO-Test krem dla dzieci zachęcił właścicieli firmy do podjęcia jeszcze bardziej intensywnych działań w zakresie produkcji i promocji kosmetyków naturalnych. W międzyczasie kilkanaście innych kosmetyków PROVIDA również otrzymało najwyższe wyróżnienie nadawane przez ÖKO-Test

Od 1985 roku nazwa firmy brzmi PROVIDA ORGANICS Naturkosmetik - Manufaktur. Po dziś dzień PROVIDA jako typowa firma rodzinna zachowała charakter manufaktury, w której wszystkie preparaty wytwarzane są ręcznie, a ich składy tworzą starannie wyselekcjonowane surowce naturalne pochodzące z: kontrolowanych upraw ekologicznych, dzikich stanowisk, własnego gospodarstwa spełniającego wymogi Demeter.

W skład tych prawdziwie naturalnych kosmetyków wchodzą: oleje i tłuszcze roślinne, żywice roślinne, wosk pszczeli , wyszukane olejki eteryczne. W swojej historii Provida była i nadal jest wierna swoim klientom oraz wypracowanym zasadom etycznym:nie prowadzi ani nie zleca testów na zwierzętach, nie stosuje żadnych konserwantów, nie produkuje na skalę przemysłową, nie zaopatruje odbiorców masowych, nie prowadzi sprzedaży poprzez sieć drogerii i hipermarkety.